Pages

Friday 20 April 2012

Insurans Kembara

atau dalam ertikata lain,TRAVEL INSURANCE..

Disebabkan aku nak meng-travel kan diri minggu depan..untuk HNYMN 03 aku..(suke..suke..suke..) aku pun tercari-cari la travel insurance ni..bukan apa,sebelum-sebelum ni aku memang tak pernah ada insurans dan kalau bercuti pun aku tak pernah terpikir nak amek insurans..tapi tempat yang aku nak pergi ni,baru-baru ni ada kejadian tak diingini berlaku..aku pun jadi takut la kan..hehe dan,disebabkan perkara tu pun,aku tak jadi stay kat 'negeri' tu..so aku dah divert percutian aku ke sebuah pantai di negara jiran...hehe rahsia la dulu...kah kah kah..poyos..

ok,memula tu aku pernah baca satu blog ni,dia ada bagi info pasal travel insurance ni..Uniasia nye travel insurance..  aku call la company tu..asik tak dapat je..aku tengok website dia,ni yang aku dapat..

untuk keterangan lanjut,boleh baca sendiri kat website diorang..untuk yang individual,kalau berlaku sebarang kemalangan,diorang cover rm250,000...dan medical expenses..rm300,000...

tapi disebabkan susah sangat nak dapatkan diorang,aku try search insuran yang lain.dan kebetulan ada sorang kakak agen insurans ni,datang ofis aku..jumpa ofismate aku..so,aku tanya la kat kakak ni...dia dari Takaful Ikhlas...


kalau kemalangan,cover rm20,000 dan medical expenses rm2000...

Begitulah...bayar sikit,cover sikit...
Tapi kakak agen yang baik hati tu,telah membelanja aku+hasben travel insuran ni untuk HNYMN03 nanti...
wowww..terbaik kan..hee..i Loike!!
inshaallah..moga tiada apa yang buruk akan berlaku kepada kami...


(many thanks to Fatt backpackersbusuk,memberi tahu pasal travel insurance yang mana telah membawa aku ke intan lavenderbackpacker,walaupun tak reply email aku,tapi aku dapat info Uniasia dari blog dia..tq juga)

kalau ada pape nk tanya..email aku...white_moon_riders@yahoo.com


No comments:

Post a Comment