Pages

Saturday 14 April 2012

CH :DAY 02

Wahai pembaca hantu sekalian..meh aku sambung cerita short trip aku ke cameron highland..sambil-sambil aku layan sungkyunkwan scandal nih..muahahaha...iqi pun dah selamat tidur (9.30pm-waktu menaip)..sedang elok la tuh kan...

DAY 02 :
aku terjaga agak awal..itupun sebab iqi kejutkan aku..rupanya dia agak ketakutan dengar bunyi orang mengaji dari masjid..agak kuat,dia tak biasa..maklumlah kat rumah jarang-jarang dengar bunyi orang mengaji kuat macam tu..masjid agak jauh..sekali sekala je dengar azan..
dalam 830am..semua dah siap-siap..turun bawah,check-out dulu..terus la kitorang pergi sarap dulu...kat mamak la,macam biasa..dekat je,jalan kaki...berdekatan pasaraya jimat...bawah hotel jasmine..

dapat belon strawberry..maklang erni beli kan..mekaceh..


Dah plan nak pergi ladang teh sungai palas..walaupun review banyak yang cakap jalan ke sana sempit..aku degil tetap nak pergi..so ayah aku ikut kan jela..yang lebihnya aku nak tengok bangunan Boh Tea tu sendiri..sebab agak unik..building tu cantilever,dan ada view deck..memang menarik interm of architecture-nya concept la kan.on the way ke ladang teh tu,sempat la aku singgah ke Kea Farm..beli sikit sayur-sayur dan bunga ros..bukan aku punya..orang pesan..aku tak belila kan bunga-bunga ni..malas nak jaga..esok lusa,layu jugak..




satu bungkus rm4...

 



Habis shopping sayur,terus la gerak ke ladang teh sungai palas...aku cakap kau..memang mencabar laaaa jalan nak ke sana...memang sempit..ada la lebar dalam 4.2meter..muat-muat untuk 2 kereta...ada sekali tu,bertembung la dengan bas sekolah...giler,macam nak tersangkut la kereta kitorang kat tebing tu...menjerit-jerit aku dalam kereta...tapi alhamdulillah semua selamat..jangan risau ye..hehe
bila dah sampai,memang best la..lupa terus 'nightmare' jalan sempit tadi tu..huhu...takda aktiviti apa pun kat atas tu..cuma,,bole la menikmati  pemandangan ladang teh sambil minum sechawan teh panas...yela cuaca kat CH kat dingin je,lagi aku keluar awal pagi..memang terasa la sejuknya...

parking kat ladang teh sungai palas..lega bila dah sampai sini..
 

tokmami iqi


coffee house..err..ke tea house?

apa ni? toilet..haha

ok..gelak tutup mulut ye iqi..


kilang teh..boleh kalau nak lawat free je




aku kan gagah!

Dah sudah tu,kitorang nak pergi la ladang strawberry..ladang strawberry ada banyak,pilih jela yang mana korang suka..aku pergi yang dekat Time Tunnel tu..tak ramai orang,konon nak petik sendiri strawberry nya..tapi bila tanya harga,rm50 untuk satu kilo..dan hanya 4 orang dibenarkan masuk..terus kansel..beli jela yang dah siap-siap bungkus tu..

StrawBerry!!




nyum..nyum...



Baru lawat 3 tempat,tetiba je dah tengah hari kan..cepat betul masa berlalu....banyak lagi tempat kalau nak melawat,ada taman rama-rama, bee farm, rose farm..tapi kitorang macam malas kan..terus ajak balik KL..hehe ok,la..ayah aku cakap ikut jalan tapah..boleh lawat lagi satu ladang teh,Bharat Tea...sampai tanah rata,kitorang berhenti lunch dulu..haa..kat sini banyak kedai makan melayu..siap ada foodcourt lagi..harga? normal...

bharat tea plantations


iqi dah habis tenaga..tu yang lentok je tu

lata iskandar..singgah cuci kaki je

kalau dapat mandi kan bes

TAMAT sudah cerita short trip aku ke CH..
Sampai KL pukul 8.00pm.rehat.esok nak bekerja pula..haih...



No comments:

Post a Comment