Pages

Thursday 19 April 2012

BALI 01

Perah Otak!
Episode entry kali ni,gamaknya aku kena memerah otak aku yang dah berkarat ni,nak ingat balik pasal hanimon aku ke bali...tahun? 2010..tak la lama sangat..tapi banyak info2 penting yang mungkin aku dah lupa...
Aku pun tak tau cara mana terbaik untuk aku stori pasal bali,memandangkan ianya cerita lama...emmm..

~pikiaq sat~
-
-
-
-
Aku rasa,aku terpaksa stori dengan cara ringkasan ke setiap tempat aku pergi..dan base on gambar-gambar yang ada jela..sebab,kalau aku stori ikut jalan panjang,mungkin aku terpaksa tipu korang (korang?? who did i means? ye..ye..korang = pembaca hantu)hidup-hidup..sebab aku akan meng-Googling..dan info bukan dari kepala otak aku...tetiba aku rasa bersyukur sebab amek gambar ratusan keping,sebab sangat berguna pada waktu-waktu seperti ini..walaupun setiap kali balik bercuti aku akan sumpah seranah kamera sebab amek gambar banyak sangat,memenuhkan hardisk aku..(kamera ke yang salah? ke aku? konfius jap..)

Nape aku nak hapdate cerita lama?
Sebenarnya,tarikh harini...19.4..pada tahun 2010..aku g hanimon ngan sir (..lah,siapa lagi)..ke Bali..saja,sekadar mengimbau kenangan..
*kenangan penting bagi mereka yang dah bekeluarga,or orang yang dah kawen,sebab when sad,bad things happen,just ingat balik memori indah kan..pasti tersenyum...*

Seperti biasa,aku beli tiket berkurun lamanya..elok bertunang (12.4.2009-bday sir)..aku dah search tiket g hanimon..terbaik kan..har har har...bulan 5,2009 aku dah book tiket ke Bali untuk bulan 4,2010..wat the heck kan..11 bulan tu lamanya aku peram tiket flight..tapi disebabkan busy menguruskan hal-hal kawen..tak sedar pun kan..lagipun,tumpuan lebih kepada event kawen tu..so tak ingat pun pasal nak bercuti.

Aku just nak bagitau,walaupun namanya hanimon..tapi aku bukan pergi berdua tau..jeng..jeng..jeng...
BEREMPAT..haha
ni la namanya hanimon berkumpulan..kau hado??
tapi,aku tak kesah pun since mereka pun bestfren kami....diorang kawen bulan 3 masa tu,then sama-sama hanimun ngan kitorang..he he he
*sejak aku kawen..err,sebelum kawen pun,aku tak pernah travel+bercuti+berholiday berdua dengan sir..mesti ada yang folo...hanimun 02 tu,kat PD pun ,bertiga..sebab iqi dah lahir kan..and yang akan datang ni,hanimun 03 aku..pun akan berkumpulan..wahahaha its good for me,indeed..ada kawan..tapi sometimes aku tertanya jugak,kenapa tak pernah holiday berdua?? why..why...or maybe aku dah slalu dating kat KLCC dulu-dulu berdua kan..-____-*

Panjang lak intro aku...
sebelum aku stori..aku nak memperkenal kan pak supir aku..tapi dia takdela 'Pak' sangat..sebab,muda je lagi....nama dia Made Dompol...dia sangat ok,gile-gile...boleh layan kepala dia yang masuk air tu..Boleh add dia kat FB..

DAY 01 : 19.4.2010

sir



lapar sangat tu gamaknye..


Flight aku kul 1600..dan 3jam kemudian,sampai di Ngurah Rai airport..so,lebih kurang pukul 7.00pm aku selamat sampai Bali..yippie..
First thing aku buat,mestilah cari si Made dompol kan..haha ok,korang jangan panggil dia made (med), sebutan yang betul ialah ma-dey..aku pun memula tu dah salah sebut,made yang betulkan...maaf yee..hehe Terus la kitorang ke hotel..aku sewa Harris Hotel & Residences Riverview,kuta..booking melalui Agoda.. hotel ni 4*..harga taklah mahal sangat..rm170 per night..(gulp..kenapa tetibe aku rasa mahal sangat plak..hahah) masa aku pergi tu,hotel ni masih baru bukak je..so memang bersih jela hotel ni..aku suka..tapi,walaupun letaknya kat Kuta..tapi jauh wo..dari tempat2 happening Kuta..means,jauh la dari pantai..tapi jangan risau,ada FREE shuttle van ke area pantai kuta tu...so,untuk malam pertama..aku just stay kat hotel je..takda aktiviti..menunggu esok hari,fara+fizi akan sampai.....


view dari balcony



swimming pool!

No comments:

Post a Comment