Pages

Saturday 21 April 2012

BALI 02

DAY 02 : 20.4.2010
Morning everyone!! hari ke-2 bangun lambat sket,sebab harini belum start lagi tour ngan made dompol..cuma harini nak tunggu fara+fizi smapai..dan jalan-jalan sendiri sekitar Kuta.




fara+fizi dan sampai

lunch dulu kat Rumah Makan Kartika..masakan Padang..yang penting Halal
tadddaaa...inilah made dompol..aku rasa dia ni tak mandi lagi masa ni..hahaha

cc kan...check FB dulu..masa ni takde lagi Foursquare
Malam,kitorang just keluar jalan-jalan sekitar pantai kuta...masa hari ni tak tau pun ada shuttle bas free ke Kuta,so kitorang pun naik teksi ke Pantai Kuta..masa naik teksi tu,pakcik teksi tu siap offer untuk bawak tour esoknya..tapi bayar la..means,kalau korang tak booked tour pun nak datang Bali ni boleh..boleh suruh je pakcik teksi bawak pusing Bali..harga yang dia charge,aku tak ingat..tapi tak silap aku,lebih kurang je ngan yang aku bayar kat Made Dompol.


Hard Rock Bali





DAY 03 : 21.4.2010
Harini kena bangun awal,sebab nak start tour pusing Bali...yehuu..lagipun Made dah cakap,nak pergi tengok Barong dance,yang mana merupakan salah satu tarian kebudayaan Bali....start kul 8.00am..kalau lambat,rugila bayar tiket..harga tiket,Rp80k..lokasi persembahan Barong dance ni,kat Batubulan Village...
 



belakang tabir...pemain rebana,gamelan,peniup seruling..dll....memang tradisional la kan bunyinya..


Lepas tu,kitorang ke Galuh..tempat orang mencanting batik..


Singgah ke perkampungan Celuk, tempat pembuatan silver dan gold...


ni lah van kitorang..okla kan,cukup naik 4 orang..selesa


yang ni dekat 'Kedatun Monkey Forest'

Yang ni aku suka,Tegalalng rice terrace..sebab aku tak pernah tengok kat KL kot kan..yang monyet ngan batik tu,kat KL pun ada..heheh kat KL mana ada padi bukit..padi tak bukit pun takde nok..dulu masa aku study kt Penang dulu,memula datang tu memang Jak-un la tengok sawah padi siap kerbau lagi..hahah kesian aku kan...



Dah tengahari,kitorang ke Kintmani..aku rasa,kalau datang Bali tak sah kalau tak datang sini..maksud aku untuk yang First time datang la..kalau dah banyak kali ke sini,memang tak rasa apa..boleh tengok permandangan kawah gunung berapi dan tasik batur....permandanganya superb..lagi,nyaman jek...
Masa aku datang sini,kalau orang tanya je aku dari mana.."ha,Malaysia..betul..betul..betullll"...baru aku tau..Upin n Ipin ni fames kat indo rupenya..aku yang duk Malaysia pun tak pernah tengok..malu aku..

luncheon-batur sari restaurant




Sukawati Market..beli painting lah apa lagi...memang favourite aku...rambang mata dan yang penting murah...aku beli satu,rm99..kalau kat KL..mau harga rm300..so kira murahla kan..korang nampak yang made+fizi tengah pilih-pilih tu,3pcs,rm12..murah tak??


Lepas dah penat berjalan,made bawak kitorang ke spa..uishh..memang terbaik..Private spa..aku memang tak pernah g spa camni..kt KL pun jarang spa..suh sir scrub kan je belakang aku ni..haa..opsssss...
*rm80/couple..murah kan...



balik hotel..tidur..Zzzzz

No comments:

Post a Comment