Pages

Saturday 21 January 2012

HB AIRIL RAFIQI !

060112:selamat hari lahir Airil Rafiqi!

sewaktu 5 hari

ANUGERAH
Fuh,setahun dah masa berlalu.. Teringat waktu menge-PUSH dlu…memang separuh mati. T_T  *syurga di bawah tapak kaki ibu*
Sayu + Terharu..
Alhamdulillah,iqi membesar seperti kanak-kanak lain,cerdas dan pintar..tapi masih belum berjalan lagi.terkedek-kedek.ibu tak kisah sangat,sebab ibu tahu setiap baby,tak sama tahap perkembanganya..tapi ibu pelik tengok makbapak lain banyak yang kisah…*wateverrr*  its ok iqi,just follow the flow.iqi masih lagi menyusu badan,tapi tidak sepenuh nya..sampai 8bulan sahaja.aku percaya ini semua rezeki dari-NYA walaupun aku berniat sehingga iqi 2 tahun.sedih sangat masa aku dicide nak bagi susu formula,tapi aku terpaksa.tapi sampai sekarang,kalau iqi ada dengan aku memang aku nenen kan dia je.senang.selak dan sua.hahaha kepada sesiapa yang berpeluang breastfeed,teruskan..Insyallah..breastfeed is sunnah.
* Allah 's creation of mother's milk is the best of all milks on the earth.*

cheese cake

365 hari

ONE YEARS OLD
Aku dan SIR memang tak plan nak celebrate ke,party ke..Cuma ada la rasa nak beli kek, tiup-tiup lilin je  dan ambil gambar,sebagai kenangan..itu saje,sebab memang dah tahu budget tak mencukupi nak buat party.*im sorry*
Tapi idea datang tanpa di duga..dengan sedikit research dengan en.gugel..maka aku pun start melipat-lipat origami,memotong wrapping paper dan menge-print photo booth. D.I.Y....Tadaaaa!

d.i.y

Aku masak yang simple je,spagetthi..sebenarnya,jajan-jajan semua memang dah ada stok kat rumah.saja buat hiasan,takkan nak bubuh kek ngan spagetthi je kan.tak cantik n meriah lak gmbar aku nanti.hehe tapi kek tu memang baru beli..ala balik keje aku singgah pistachios bakery..cari kek yang rm15 kebawah..takde..semua rm30+.kang beli yang besar tu siapa je yang nak makan kan,lagi krim2 bagai,memang aku tak lalu sangat.iqi sah-sah aku tak bagi makan punya.SIR makan sorang? Tak mustahil mustahil..so aku beli jela kek keju. rm12.90.simple jek.



love letter..jelly beans..daims+hersheys (saki baki g langkawi aritu..errk)



Nawaitunya memang untuk ambil gamba sebagai kenang-kenangan saja.tiada tetamu jemputan pun.maaf la semua.lepas tiup lilin dan bergambar,kami terus keluar,pergi titiwangsa.*serius,tak jamah pun pun kek tu*

us
abah
ibu
hadiah dari wan+atok..terus bawa g titiwangsa..huhu
hadiah dari tok ayah+tok mak+mak lang
hadiah dari uncle am+auntie nana


okeh..saja suka-suka aku nak bagi cara-cara lipat origami yang macam aku buat..senang sangat!

1-pigeon/merpati

2-giraffe/zirafah

3-fox/musang

*tq laman sesawang dari en gugel*

ni pulak gambar-gambar yang memberi idea kat aku




*tq laman sesawang dari en gugel*

sekian

2 comments:

  1. nanti nk wat jugak la origami tuk dhia..hehe

    ReplyDelete
  2. and sila jemput aku..nnt aku bagi hadiah besar punyerrr!!

    ReplyDelete