Pages

Sunday 28 October 2012

PICNIC @ Lubuk Manggis, HL

Selamat Hari Raya Aidiladha..
Aku macam biasa,sambut Raya Haji ala kadar sahaja..dari kecik sampai besar,Raya Haji memang 'BIASA' sangat..hee dulu, masa zaman sekolah,lagi dengan selamber yaya aku bangun kul 9, 10 pagi bila raya haji..dasyat...*superb pemalas* Tapi bila dah kahwin lain la sikit kan..sebab Sir nak g sembahyang raya...aku pun kena la bersiap sama... *people changed,dude*

* * * * * *
Pagi tadi..aku dengan family aku bersiap-siap nak pergi berkelah la..tempat tak decide lagi,siap je dulu..hee cadang nya nak ber bar-bee-que sekali uolls..weehuuu,syioknya..hee bila dah masuk kerete tu ,baru bertekak la nak pergi mana kan..standard...sorang ajak ulu yam, yang sorang sungai congkak la,tekala la...heeey...aku cakap, yang mana dekatttt..jimat masa dan minyak kereta..hahaha

Jadi,kitorang decide nak ke sungai congkak la..dekat Hulu Langat tu..dekat sikit dengan Puchong kan..perjalanan lebih kurang 35 ke 40minit..bila dah sampai simpang nak masuk sungai congkak tu,ayah aku berhentikan kereta...*kereta asing-asing* bagi tahu kat kitorang nak try pergi depan lagi..kot-kot ada sungai yang lagi best kan..heee aku okeh ajewww...bila dah jalan depan sikit tu..nampaklah Lubuk Manggis ni..orang/pengunjung masih tak ramai,yela baru pukul 10.30am camtu...so aku setuju jela nak berkelah kat situ...air pun bersih sikit,sebab tak ramai orang kan...kalau dah ramai sangat pun nanti susah nak mandi manda..hee Iqi la orang paling eksited bila dah nampak air sungai tu,tak sabar-sabar nak turun ajak mandi...ni kira 1st time aku bawak dia mandi sungai...tak sabar ye,nanti rasakanlah kesejukkanya...Ha Ha Ha




Pondok tu, aku sewa rm20 per pondok la..mahai nooo *parking kereta,rm2/car*...satu pondok tu,maksud aku,satu pintu *celah mane pintu?* tapi kitorang belasah je dua-dua sekali..sebab pagi tu macam tak ramai orang kan..hee iqi terus tak sabar-sabar nak iming iming iming*swimming* adui,belum siap set-up lagi dah kena layan dia mandi dah...ikutkan aja laaa...

Mari layan gambar jela...malas lak nak menaip..hak hak

atok set-up barbeeque place
ernie sibuk nak pasang khemah,khas untuk iqi...katanye

sosej +ayam +udang


incik.chef

pura-pura rajin nih
Nyam..nyam...nyam...lagi hangus,lagi sedap kot..huuhu

iqi takmo keluar.... 'tak ejuk' katanya
tokmak iqi posing ayu gituww
nak balik dah...tata
Alhamdulillah..cuaca cerah sampai ke petang...
Aku pun melantak ayam+udang dengan banyaknya....suks...suka.... huhu malam ni mengaruk la pulak ye..hee iqi seronok sangat sampai taknak naik atas langsung...aku pulak yang risau dia kesejukkan,takut dia demam..huhu tapi,biasalah..budak mana yang tak suka main air kan..takpe..takpe...kasi can la sekali sekala..=)

No comments:

Post a Comment